 |
www.smoczakrewlarp.fora.pl Larp Smoczej Krwi
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Picollo
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:16, 28 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Co do losowości starć- może tak, dlatego wydaje mi się, że teraz każdy atak trzeba będzie dwa razy przemyśleć. Bronić się jest łatwiej. Dlatego może lepiej przed atakiem sprowokować kilka buntów u przeciwnika, przemyśleć, i przygotować atak.
Niepewne czasy, państwa pojawiają się, i znikają. A jeden drobny błąd może doprowadzić łatwo do upadku:) To celowe zamierzenie.
Bezpańskie prowincje? Bardzo różne statystyki. Część tych prowincji to mniejsze państwa, funkcjonujące dość sprawnie, inne to po prostu ziemie niczyje. Współczynniki neutralnych prowincji zostały ustalone przez MG. Odrobina działalności wywiadu, bądź wydanie wpływu na zwykłe nawiązanie stosunków dyplomatycznych z sąsiednimi państewkami pozwolą dowiedzieć się czegoś więcej.
Ew. akcja zbrojna... znaczy kolonizacyjna
Wszystkiego można się dowiedzieć, trzeba tylko odpowiednie działania podjąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Finnegan
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:20, 28 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki
Rozważcie może jednak większą szansę zebrania oddziałów albo lepsze rzuty obronne z zamku bo naprawdę będzie kolejna odsłona "Novigradzkich wojen" - Wielka Bitwa Rozstrzygająca Losy Prowincji - po każdej stronie po jednej jednostce i... obie zabiły się nawzajem
Kolejne pytania
- czy będzie wiadomo ile i jakich kontraktów handlowych mamy na starcie?
- jak działa 'Świątynia' na 'lojalność' ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Finnegan dnia Śro 12:35, 28 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tirnadhael
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:48, 28 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
2 pytania co do tworzenia państwa i postaci:
-rozumiem, że z tych początkowych 24sz, jeżeli chcemy wykupić technologię, to płacimy jak za implementację (czyli 8sz)
-każdy współczynnik wynosi minimum 1. To oznacza że startujemy z poziomem 1, i rozwijamy wyżej, czy że musimy wydać minimum 1 na każdy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ikrit
Administrator
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:23, 28 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam płacimy jak za stworzenie technologi(10 skrzyń).
Każdy współczynnik kupujemy.(czyli startujecie z zerami potem kupujecie jedynki itd. Tak jak w poprzednim sezonie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tirnadhael
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:48, 28 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Tylko tworzenie technologii nie wymagało pieniędzy, tylko testu mądrości (tech. pierwszego poziomu wymagała 10), a implementacja technologii (kupionej lub wykradzionej) pierwszego poziomu kosztowała 8sz...to jak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ikrit
Administrator
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 1:17, 29 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Jak wyżej 10skrzyń. Picollo zapomniał tego dopisać przy rozpisce(priorytetowej)stąd sprostowałem to przy pytaniu.
Przepraszamy za to niedopatrzenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marco REqam
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:28, 29 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Picollo w temacie obok napisał: |
Kupienie technologii kosztuje tyle, ile wynosił współczynnik mądrości potrzebny do wynalezienia danej technologii. |
Ten zapis jest dla mnie niejasny. Nie znalazłem nic na temat wymaganych poziomów mądrości do wynalezienia konkretnej technologii, zatem wnioskuje, że skoro poziom trudności na wynalezienie kolejnych poziomów technologii wynoszą10/13/16, to wymagana mądrość 1/3/6 i tyle koszt. Wymaga pewnego sprostowania.
Ważne też jest wyraźne zaznaczenie w zasadach, czy jeśli wynajdujesz sam, to musisz płacić za wdrażanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Picollo
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:33, 29 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Marco- Racja. Poprawiłem
Jeśli wynajdujesz, to poświęcasz na to akcję kapitana, i zwykle dopłacasz do testu. I to wystarcza.
Teraz daliśmy wirtualną walutę na początkowy rozwój państwa. Dlatego koszt technologii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Finnegan
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:48, 29 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Nie przesadzałbym z tym rozwojem, ta kasa to na waciki najwyżej wystarczy...
A tak serio - rozumiem, że gra zaczyna się w "wiekach ciemnych" stąd mniejsze państwa, mniej punktów etc (to bardzo fajnie, motyw mi się podoba) ale startowej kasy jest potwornie mało. Nie zdziwcie się, jeśli się okaże że gracze nie będą mieli czasu brać się za wymyślane przez Was fabularne questy bo będą przeznaczać akcje na rozbudowę/wynajdowanie etc. (zwłaszcza jeśli doszły dodatkowe akcje, takie jak "misja", co jeszcze potencjalnie umniejsza ilość akcji w turze). Między innymi z tego powodu w zeszłym sezonie na turnieju w Tyberii pojawił się tylko jeden gracz - reszta prowadziła wojny i rozbudowywała państwa. A szkoda, bo event był ciekawy
Jedna startowa technologia i druga jednostka wojskowa naprawdę by nikogo nie zabolały
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Finnegan dnia Czw 10:51, 29 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ankalime
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Vralia
|
Wysłany: Czw 11:39, 29 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Dokładnie. Przy tych 24 sz to np. po wykupieniu technologii i oddziału wojska to już nawet na jedną kopalnię nie stać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ikrit
Administrator
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:56, 30 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
i takie było poniekąd założenia;p Liczymy na kreatywność graczy. Ze swojej strony nie mówimy, że nie ma opcji startu z np: dwoma oddziałami i dwoma technologiami , lecz niestety nie zdradzę w jaki sposób ale wierze, że dacie radę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Picollo
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:07, 30 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Na razie niczego nie wykluczamy. W tej chwili raczej jesteśmy przeciwni powiększaniu kwoty pieniężnej, bo wydaje nam się, że teraz jest większa potrzeba przemyślenia "rozwinę gospodarkę, ale wystartuję bez armii, i technologii" to może lepiej iść w armię?
Ale trzymamy rękę na pulsie (i kończymy zasady larpowe- dziś, bądź jutro będą i jeśli okaże się, że wniesie to uzasadnione ożywienie, to całkiem możliwe, że będziemy w jakiś sposób interweniować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Finnegan
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:17, 30 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Kreatywność graczy może być czasem przerażająca i właśnie boję się tego, że co poniektórzy znajdą sposoby na obejście ograniczeń, wymyślą jakiś "superplan" którzy przejdzie i oświadczą potem "no przecież wystarczyło wykombinować, sam MG mówił że da radę zrobić coś niestandardowego"
Niemniej ja nie będę kombinować jak uzasadnić to, że stać mnie na początku na dwie technologie i dwie jednostki - przyjmuję, że skoro dajecie wszystkim 24 skrzynie złota to mamy się zmieścić w limicie i tyle
Ponawiam pytania
- czy będzie wiadomo ile i jakich kontraktów handlowych mamy na starcie?
- jak działa 'Świątynia' wobec współczynnika 'lojalność' ?
Dodatkowe pytania:
- jaki jest początkowy poziom lojalności w państwie?
- z tego co napisaliście, wynika że podniesienie współczynnika 'lojalność' może być tylko wynikiem odgórnego wpływu (akcji). Jaki (i czy jakikolwiek) wpływ mają sprawiedliwe rządy, reformy, poprawa warunków życia, zwycięskie wojny, dobre stosunki i kontakty handlowe z sąsiadami etc. wpływają na wzrost lojalności, czy też żeby bardziej szanowano władcę trzeba robić kampanie propagandowe, które mogą nie mieć nic wspólnego z prawdą?
-to samo pytanie co do relacji z innymi państwami - czy żeby je poprawić trzeba wykonywać akcję, czy też kształtują się one jakoś samoistnie (handel/sojusze/starcia zbrojne)?
Zmierzam do tego: czy da się grać władcą, który jest szanowany dla tego, że rządzi sprawiedliwie, zgodnie ze zwyczajami swego kraju, odwala swoją ciężką robotę i nie musi korzystać z tuby propagandowej? Jeśli tak, jestem zadowolony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Picollo
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:37, 30 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Kontrakty handlowe. Będzie przyznawany jeden bazowy kontrakt za każde posiadane dwie prowincje. Mówiąc krótko zaczynacie z jednym KOH.
Świątynie będą miały "miękki wpływ" na lojalność. To znaczy nie ma żadnego mechanicznego prostego przełożenia. Utrudniają przeprowadzanie wszystkich akcji, które mogłyby negatywnie wpłynąć na lojalność państwa, ale nie przeszkadzają w tych pozytywnych.
Bazowa lojalność wynosi 5. Wysoka dyplomacja postaci (nie tylko władcy), i inne bonusy mogą ten współczynnik podnieść.
Niska dyplomacja, wady, i inne rzeczy mogą wpłynąć negatywnie na lojalność.
Przez akcje propagandowe możesz wpływać na lojalność bezpośrednio. To wszystko, co opisałeś w swoim poście (mądre rządzenie, etc.) to działanie pośrednie. Owszem, będzie wpływać na lojalność, ale trochę mniej znacząco. Odpowiednie informacje o zmianach lojalności będą przekazywane razem z innymi informacjami dotyczącymi każdej rundy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Finnegan
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:42, 30 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Ok, dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|