|
www.smoczakrewlarp.fora.pl Larp Smoczej Krwi
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Picollo
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:03, 30 Sie 2011 Temat postu: Przygotowanie do gry |
|
|
Zaczynamy powoli przygotowania do drugiego sezonu Smoczej Krwi.
Od czasu śmierci Ostatniego Smoka upłynęło już ponad 200 lat. Czas ten to okres, kiedy Malkador pogrążył się w nieładzie. Wojny domowe, rebelie, i inne kataklizmy sprawiły, że państwa, które pamiętamy z pierwszego sezonu są już pieśnią przeszłości. Na gruzach dawnych państw powstały zupełnie nowe państwa. Ale w tym miejscu musimy się wstrzymać z przedstawieniem dalszej historii. Bo tę historię stworzycie Wy.
***
Mistrzów Gry w tym sezonie Smoczej Krwi będzie trzech:
Ikrit
Demon
Picollo
***
W chwili obecnej trwają prace nad kilkoma rzeczami, które są już prawie gotowe, ale potrzebne są jeszcze ostatnie szlify. Najważniejsze rzeczy, które wprowadzimy to:
-Zmodyfikowane zasady.
Większość zmian, to kosmetyka, poprawianie rzeczy, które wynikły w poprzednim sezonie, ale pojawia się jedna ważna nowość. Lojalność. Smocza Krew nie jest już od dawna wyznacznikiem tego, kto może być władcą, a kto nie. W związku z tym władcy muszą uważać, na to, co myślą poddani. Pojawi się możliwość wpływania na ogólne nastroje w innych państwach, i na opinię ludu o innych państwach.
Edit. Początkowo zamiast "Lojalności" zaproponowaliśmy "Opinię publiczną", co wprowadzało trochę konfuzji odnośnie funkcji, jaką ta nowość ma pełnić.
Zautomatyzowana deklaracja
W założeniu miało to uprościć życie Mistrzom Gry, ale wydaje mi się, że jednak bardziej zyskają gracze. Przygotowujemy excelowski plik, który automatycznie będzie podsumowywał koszta zadeklarowanych przez Was działań. Będzie chyba trochę prościej
Szczątkowe zasady gry na Smoczej Wyspie
Szczątkowe, bo nie chcemy, żeby mechanika przytłoczyła rozgrywkę dyplomatyczną, i knucie. Ale teraz odpowiednio wysoka wartość poszczególnych współczynników będzie pozwalała na podejmowanie specjalnych akcji na Smoczej Wyspie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Picollo dnia Pią 11:54, 09 Wrz 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Picollo
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:08, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Chcemy ten Sezon zacząć tak, jak zaczął się poprzedni. Czyli od przygotowania państw. Pamiętajcie, że świat mocno się zmienił od śmierci ostatniego Smoka. Stare państwa są już tylko pieśnią przeszłości. Teraz świat wygląda zupełnie inaczej.
Świat dopiero podnosi głowę po dawnym nieładzie. Powstają nowe państewka. W związku z tym, kiedy będziecie myśleć o własnym państwie, wybierzcie jakiś region Malkadoru (powiedzmy 2-3 prowincje), i zastanówcie się, co mogło się dziać w tym miejscu od czasu śmierci Najstarszego. Pomyślcie trochę nad historią. Zastanówcie się też nad ogólnym zarysem Waszego Państwa.
Na razie chcemy otrzymać tylko krótki zarys państw. Możliwe, że kilka państw będzie zainteresowanych tym samym regionem, bądź zgłoszeń otrzymamy zbyt dużo. Wtedy będziemy musieli część państw odrzucić. Dlatego na razie zarys historii, i ogólny opis koncepcji Waszego państwa. Tak mniej więcej na stronę a4 pisaną czcionką 12.
Zgłoszenia przesyłajcie pod adres: [link widoczny dla zalogowanych]
Ostateczny termin przesyłania zgłoszeń upływa w niedzielę, 25 września. Mamy nadzieję, że jest to odpowiedni okres czasu, żebyście mieli okazję przemyśleć Wasze koncepcje państw.
I dwie uwagi:
-W temacie "Materiały o świecie" znajduje się zarys historii Malkadoru, i ogólne informacje o świecie. Powinno to ułatwić zapoznawanie się ze światem szczególnie tym, którzy nie mieli jeszcze okazji poznać wcześniej Malkadoru.
-Dla osób, które grały w pierwszym Sezonie. Wielka prośba: Spróbujcie pomyśleć nad państwem w zupełnie innym regionie, niż graliście wcześniej. Naszym zdaniem znacznie ciekawszą perspektywę da wam zmierzenie się z zupełnie innym regionem Malkadoru, niż wcześniej.
Jeśli macie jakieś pytania, piszcie na forum, bądź bezpośrednio do któregoś z MG. Postaramy się rozwiać wszelkie wasze wątpliwości.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Picollo dnia Pon 9:50, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cichy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Felduru
|
Wysłany: Czw 19:48, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Picollo napisał: |
... Dla osób, które grały w pierwszym Sezonie. Wielka prośba: Spróbujcie pomyśleć nad państwem w zupełnie innym regionie, niż graliście wcześniej. Naszym zdaniem znacznie ciekawszą perspektywę da wam zmierzenie się z zupełnie innym regionem Malkadoru, niż wcześniej ... |
Ja się z tym punktem nie zgodzę zupełnie. Po pierwszym sezonie mam ogromny niedosyt i brakuje mi mojego królestwa. Chętnie dalej grałbym jako Feldurczyk.
Dlatego bojkotuję cały ten 200-stu letni przeskok !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gwynbleidd
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gjenfred Skog
|
Wysłany: Czw 20:17, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Cichy , ponownie składam Ci propozycję nie od odrzucenia - Ty bierzesz moje dawne Państwo , Ja Twoje dawne. na pierwszym spotkaniu w ruinach Smoczej Świątyni na mocy traktatu międzynarodowego zamieniamy się Państwami
Wszystko będzie po staremu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arius
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ash'Kadar
|
Wysłany: Czw 21:13, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
A mnie ten pomysł przeskoku o 200 lat się bardzo podoba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gwynbleidd
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gjenfred Skog
|
Wysłany: Czw 22:27, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Już wymyśliłem sobie Państwo i całą pozostałość Jestem gotowy do gry Niech żyje Komunistyczna Republika Sirgin Bójcie się , rewolucja wyzwoli każdego obywatela spod jarzma niewolniczej , imperialistycznej władzy.
Dziś Malkador , jutro Vralia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ikrit
Administrator
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 0:41, 09 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Cichy wybacz lecz zabieg z przeskokiem w pewien sposób był nieunikniony, lecz tym razem może się okazać, że nie będzie konieczności nagłego zakończenia;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Finnegan
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 9:04, 09 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Rozumiem że przeskok był nieunikniony, ale doskonale rozumiem Cichego. Też mam syndrom "niedogrania" państwa, zwłaszcza, że ostatni LARP w Malkadorze został, z mojego punktu widzenia, przerwany a nie zakończony
Nie sądzę, żebym się skusił aby zagrać w tej odsłonie - nie zdecydowałem jeszcze, ale nie mam jakiegoś ciśnienia na robienie sobie zupełnie nowego państwa, zwłaszcza że klimat świata chyba ewoluuje w kierunku "polityka bez mistyki" a to mam na co dzień jak włączam telewizor
Moje największe wątpliwości budzi wprowadzenie tej nieszczęsnej "Opinii Publicznej"
Wprowadzając to, rozumiem, że w tej odsłonie rezygnujecie z "medieval fantasy" zastępując je "nowożytnym fantasy" wraz ze wszystkim co się z tym wiąże?
Opinia publiczna powiązana jest z rozwojem demokracji, parlamentaryzmu itd a jej monitorowanie i badanie nastrojów pokazujące jakieś konkretne wyniki datujemy na XX wiek. Wprowadzenie czegoś takiego wyklucza właściwie istnienie monarchii (poza parlamentarną). Władcy w średniowieczu rządzili, bo byli "pomazańcami bożymi". Musieli się przejmować lojalnością poddanych a nie ich opinią w sprawach rządów. Monarchia przegrała z systemami udającymi że ważna jest opinia jednostki a nastawionymi na sterowanie tą opinią, więc jej wprowadzenie zmienia kompletnie model rządów.
Rozumiem, że ta nieszczęsna "opinia publiczna" ma być jakimś narzędziem do walki politycznej i ideowej (tylko czekam az wyjdzie, że przy użyciu jakiegoś odpowiednika mediów ). W poprzednim Malkadorze obecna silnie była religia - tu nie ma o niej słowa. Jeśli mistyka świata przestaje być obecna a zastępuje ją ideowa demagogia to wyjdzie z tego mega polityczny LARP z masą totalitarnych, militarystycznych, autorytarnych systemów, głoszących "jedyną prawdę" prowadzonych przez kłamiących w żywe oczy polityków - no offence, Gwyn, to akurat nie jest przytyk do "Komunistycznej Republiki Sigrin" (choć to tylko potwierdza regułę ). Nie twierdzę, że to zły klimat (choc na pewno nie taki w jaki chciałoby mi się grać), ale byłoby dobrze wszystko to wyjaśnić na samym początku w opisie swiata
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Picollo
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 9:35, 09 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Finnegan napisał: |
Rozumiem że przeskok był nieunikniony, ale doskonale rozumiem Cichego. Też mam syndrom "niedogrania" państwa, zwłaszcza, że ostatni LARP w Malkadorze został, z mojego punktu widzenia, przerwany a nie zakończony |
Ja mam to samo. Głównym powodem, dla którego zdecydowaliśmy się na przeskok, jest fakt, że zmieniła się ekipa MG. Dlatego chcemy stworzyć świat powiązany z tamtym Malkadorem, ale jednocześnie zostawić tamten Malkador jako zamkniętą całość autorstwa Cyela, i Kwata.
Finnegan napisał: |
Nie sądzę, żebym się skusił aby zagrać w tej odsłonie - nie zdecydowałem jeszcze, ale nie mam jakiegoś ciśnienia na robienie sobie zupełnie nowego państwa, zwłaszcza że klimat świata chyba ewoluuje w kierunku "polityka bez mistyki" a to mam na co dzień jak włączam telewizor |
Heh, zmuszasz nas do ujawniania czegoś, co miało wyjść dopiero w trakcie. Jak najbardziej chcemy, żeby mistyka była, i nie zamierzamy od niej odchodzić. Tylko wszystko pojawi się w trakcie. Na razie mamy tę epokę "mrocznych wieków", i totalnego chaosu za sobą. Teraz władza jest jeszcze słaba, i nie ma tych monarchii którym tytuł się należy z urodzenia.
Finnegan napisał: |
Moje największe wątpliwości budzi wprowadzenie tej nieszczęsnej "Opinii Publicznej"
Wprowadzając to, rozumiem, że w tej odsłonie rezygnujecie z "medieval fantasy" zastępując je "nowożytnym fantasy" wraz ze wszystkim co się z tym wiąże? |
To raczej zabieg czysto balansujący, i dodanie kolejnego narzędzia dla graczy. DO tej pory pieniądze były potęgą, a wpływy miały znacznie mniejsze znaczenie. Praktycznie każda mechaniczna akcja potrzebowała pieniędzy, a wpływ był tylko ozdobą. Państwa z dużym bogactwem, a niską ludnością miały sporą przewagę nad tymi zbudowanymi odwrotnie. Chcemy dać teraz narzędzie, które sprawi, że teraz będzie trzeba się zastanowić "ściągam bogactwo", czy "ściągam wpływy". Ale to nadal w tych klimatach "medieval fantasy" wedle mojego pojęcia się mieści.
Finnegan napisał: |
Opinia publiczna powiązana jest z rozwojem demokracji, parlamentaryzmu itd a jej monitorowanie i badanie nastrojów pokazujące jakieś konkretne wyniki datujemy na XX wiek. Wprowadzenie czegoś takiego wyklucza właściwie istnienie monarchii (poza parlamentarną). Władcy w średniowieczu rządzili, bo byli "pomazańcami bożymi". Musieli się przejmować lojalnością poddanych a nie ich opinią w sprawach rządów. Monarchia przegrała z systemami udającymi że ważna jest opinia jednostki a nastawionymi na sterowanie tą opinią, więc jej wprowadzenie zmienia kompletnie model rządów. |
Nie do końca. Ekskomunika, czy inne oskarżenia o herezję też były atakami opartymi o "opinię publiczną". Tylko takimi bardziej na średniowieczną modłę.
Widzę, że największy problem sprawia tu to nieszczęsne hasło "opinia publiczna", które faktycznie jest trochę nieadekwatne do epoki. Ale w naszym zamierzeniu "opinia publiczna" jest mniej więcej tym, co opisałeś. Po pierwsze lojalność poddanych. Jeśli poddani są lojalni, to nie ma sprawy, zrobisz co będziesz chciał, i ludność CIę poprze. Jeśli nie masz lojalnych poddanych to jest gorzej. Wtedy zostaje podpisanie "pacta conventa", i robienie tego, co każą inni (a czy to jest ludność, czy jakaś wpływowa arystokracja, to ma małe znaczenie). Powiesz, że "pacta conventa" to wymysł epoki nowożytnej. W Polsce tak. Ale Austriacy, Węgrzy, Czesi przerabiali bardzo podobną drogę przywilejów, co Rzeczpospolita, tylko jeszcze w późnym średniowieczu.
[quote="Finnegan]Rozumiem, że ta nieszczęsna "opinia publiczna" ma być jakimś narzędziem do walki politycznej i ideowej (tylko czekam az wyjdzie, że przy użyciu jakiegoś odpowiednika mediów ). W poprzednim Malkadorze obecna silnie była religia - tu nie ma o niej słowa. Jeśli mistyka świata przestaje być obecna a zastępuje ją ideowa demagogia to wyjdzie z tego mega polityczny LARP z masą totalitarnych, militarystycznych, autorytarnych systemów, głoszących "jedyną prawdę" prowadzonych przez kłamiących w żywe oczy polityków - no offence, Gwyn, to akurat nie jest przytyk do "Komunistycznej Republiki Sigrin" (choć to tylko potwierdza regułę ). Nie twierdzę, że to zły klimat (choc na pewno nie taki w jaki chciałoby mi się grać), ale byłoby dobrze wszystko to wyjaśnić na samym początku w opisie swiata [/quote]
Raz jeszcze powtórzę, to raczej dowód na słabość legitymizacji władców, i większe pole do manewru dla państw dyplomatyczno-szpiegowskich.
Religia dopiero powraca. Więc na razie nie ma o niej słowa. Szybko będzie znacznie ważniejsza.
A co do "Militarystycznych systemów totalitarnych", to było Melindossilmo.
"Politycy kłamiący w żywe oczy"? Co powiesz o Novigradzie Północnym?
Mówiąc krótko jedyną poważną zmianą w świecie (jeśli chodzi o konwencję) jest to, że władcy nie mają już tak mocnej pozycji jak dawniej- Smoczej Krwi nie było 200 lat, i jedyny czynnik, który skłaniał poddanych do posłuszeństwa znikł. Teraz żeby być władcą, musisz się postarać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ikrit
Administrator
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:30, 09 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Do wypowiedzi Picolla dodam tylko, że "mistyka"w tym sezonie może okazać się nawet głębsza niż w poprzednim, a co do religii:
-W poprzednim sezonie mimo, że główne założenia mówiły o "zwierzchnictwie" smoczej religii w rzeczywistości była ona jedynie(czy też głównie) czynnikiem jednolicącym państwa(bo na dobrą sprawę każde miało swoją religię)w tym sezonie nie zdziwił bym się "ewolucji" religii czy wręcz ich wysypu;p. Jak dobrze wiemy główna religia upadła, a wraz z tym dało to szanse małym regionalnym kultom urosnąć do rangi religii.
Mam nadzieję, że wszelakie obawy zostały wraz z tą odpowiedzią zażegnane. Z mojej strony przyznam, że także mam spory niedosyt co do gry z poprzedniego sezonu, lecz ciężko było by obecnie pociągnąć kilka wątków(co najmniej)dlatego też zdecydowaliśmy się jednak na ten przeskok. Nie mniej mam nadzieję, że mimo to będzie się wam grało dobrze i naprawdę spełnimy wasze wymagania.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ikrit dnia Pią 11:39, 09 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Finnegan
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:47, 09 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Czy wobec tego nie lepiej byłoby zmienić tę nieszczęsną "Opinię Publiczną" na "Lojalność" ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Picollo
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:56, 09 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Zmienione.
A żeby nie pisać tylko jednozdaniowej odpowiedzi, powiem, że mamy już pierwsze zgłoszenie państwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cyel
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fhalair Ban ! McAlistair ! Aye !
|
Wysłany: Pią 14:01, 09 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Ja tam zawsze chciałem w takim larpie zagrać a nie go prowadzić, więc nie zamierzam przegapić okazji Mam nadzieję, że moje państwo przejdzie pozytywnie proces rekrutacji Finneganie, skuś się, myślę, że nie ma opcji, żeby chłopaki z koncepcji low fantasy zostawili samo low ... myślę, że mistyki (i Cienia;P) dla chętnych nie zabraknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Steus Arios
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fhalair Ban!
|
Wysłany: Pią 14:28, 09 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieję, bo inaczej nie wiem jak sobie znajdę miejsce:D.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gwynbleidd
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gjenfred Skog
|
Wysłany: Pią 16:23, 09 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Finnegan napisał: |
Też mam syndrom "niedogrania" państwa |
Ja również ale dostosowuje się do decyzji MG.
Finnegan napisał: |
to akurat nie jest przytyk do "Komunistycznej Republiki Sigrin" |
Ten post to żart z mojej strony. Nie bierzcie go na poważnie. Napisałem zupełnie inne Państwo które jest po części spuścizną po poprzednim ale to wynika z jego historii.
Picollo
Sprawdźcie prawidłowe działanie waszego maila , proszę. Opis Państwa wysłałem wam po pierwszej w nocy a jak przeczytałem nie dotarło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|