|
www.smoczakrewlarp.fora.pl Larp Smoczej Krwi
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kwato
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:16, 04 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Odnośnie ST - WYŻSZE lub RÓWNE, czy WYŻSZE wynika pozwalają zaliczyć test:
- Mi się po prostu kojarzyło, że podczas rozmów z Cyelem padł taki ciąg myśli że: 9->90% 7->70% itd. Może źle pamiętam, albo się na to jednak nie zdecydowaliśmy, ale koniec końców nie ma to znaczenia. Teraz są nowi MG i od nich zależy jak gramy.
Dlatego MG - napiszcie proszę, jak to w końcu jest, żebyśmy mogli wszyscy wysłać Wam deklaracje.
Thx
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ikrit
Administrator
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:19, 04 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
I jest więc tak jak pisałem wcześniej;p większe bądź równe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Finnegan
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 3:37, 05 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
czytając raz jeszcze zasady deklaracji na stronie, zatrzymałem się dłużej przy lojalności. Po zastanowieniu się podzielam zdanie Kwato, że jest w tym więcej dziur niż w szwajcarskim serze, ostrzelanym dodatkowo z broni maszynowej...:/
Cytat: |
11. Lojalność/Opinia publiczna (BOH, DEK,+) |
Ok, to jest jasne - można podnosić ja albo sama deklaracją, albo akcją kapitana
Cytat: |
Od czasu kiedy władcy stracili legitymację do rządzenia wynikającą z posiadania Smoczej Krwi, wielkiego znaczenia nabrało posiadanie poparcia poddanych. |
Nie jest napisane, co jest w przypadku władców ze Smoczą Krwią. Ma to w ogóle jakieś przełożenie (skoro określenie Smocza Krew pada w przykładzie), czy ta cecha jest w tym wypadku bez znaczenia?
Cytat: |
Każde państwo dysponuje zestawem wskaźników, które pokazują jak poddani danego Państwa są nastawieni do swojego władcy, ale również do innych państw. |
Wiadomo jak wyglądają te współczynniki? Czy dla moje państwo ma osobny współczynnik relacji z kazdym innym na Malkadorze (to kilkadziesiąt współczynników)? Czy lojalność/opinia publiczna jest jedna dla mojego państwa czy konkretnej prowincji?
Cytat: |
Każdy współczynnik może przyjmować wartość od 1 do 10 gdzie 1 oznacza nienawiść, a 10 uwielbienie. |
Ok, to jest jasne.
Cytat: |
Wysokie poparcie swojego ludu oznacza, że poddani będą mniej skłonni do buntowania się i będą wykazywać większą tolerancję wobec działań swojego władcy. Na przykład władca posiadający fanatyczne poparcie swoich poddanych może zaatakować swego bliskiego sojusznika bez wypowiedzenia wojny nie narażając się jednocześnie na ryzyko buntów.
Z drugiej strony władca, który posiada niskie poparcie w państwie powinien się liczyć z tym, że jeśli spróbuje działać wbrew przekonaniom swojego ludu, poddani zaczną się buntować. |
Rozumiem ideę, ale mozna było to prościej załatwić fabularnie - atakujesz sojusznika z którym masz kontrakty handlowe? Jasne, że Twoi kupcy będą wkurzeni, zwłaszcza jak kontrakty nie były mizerne. Chcesz kogoś zaatakować to nie podpisuj z nim kontraktów bo to jasne, że twoi poddani robiący na tym kasę się wkurzą. As simple as that
Cytat: |
Współczynniki poparcia będą się zmieniać w zależności od wydarzeń w Malkadorze, a także w zależności od działań dyplomatów. |
Co oznacza "wydarzeń na malkadorze?" Czy jak jestem dobrym władcą, rozbudowuję państwo, dbam o rozwój, etc to samoistnie się to zwiększy? Bo niestety wygląda na to, że trzeba urządzać akcje propagandowe żeby cię lubiano
Cytat: |
Jeżeli chcemy wpływać na nastroje we własnym państwie, jest to możliwe po wydaniu akcji kapitana. |
Jak to się ma do nagłówka akcji (BOH, DEK,+)? Da się deklaracją budować, zaciągać wojska i atakować inne państwa a nie da się przeprowadzić serii lokalnych turniejów, festynów i świąt (po to były w średniowieczu) etc. za które odpowiadają mniejsi urzędnicy tylko trzeba angażować ministra?
Cytat: |
Test na poprawę poparcia dla władcy to dyplomacja kapitana+ludność prowincji+wpływ. W zależności od osiągniętego wyniku możliwe jest poprawienie poparcia, brak jakichkolwiek zmian poparcia, lub nawet pogorszenie się wizerunku władcy w państwie. Uwaga! Dopłacanie do testu na poparcie dla władcy jest możliwe jedynie za pomocą punktów Wpływu. |
Cytat: |
Poparcie dla władcy nie spadnie poniżej połowy wartości współczynnika ”Dyplomacja” władcy, chyba że na skutek działań wywiadowczych obcych mocarstw. |
Ok, to jest fajne, ale czy jest jakaś szansa, że lojalnośc zacznie wracać sama? Uspokojenie nastrojów, etc? Ludzie nudzą się dowcipami o brodatych elfach
Cytat: |
Możliwe jest też wpływanie na nastroje w innych państwach, aby tego dokonać, należy zużyć akcję kapitana, który musi zorganizować akcję propagandową. |
Wtedy spada mu w całym państwie czy tylko w wybranej prowincji?
Jeśli w całym państwie, to jest to bardzo mocne - technologia pozwala podburzać ci określone prowincje.
Jeśli w konkretnej prowincji to po co technologia?
Te (i zgłaszane wcześniej inne) niejasności należałoby jak najszybciej wyjaśnić, żeby gracze wiedzieli na czym stoją.
Mój pomysł na uproszczenie lojalności (nadal trzeba dbać/można psuć PR ale nie osłabia technologii do buntowania prowincji a wręcz je wspomaga):
Każde państwo ma współczynnik lojalności 1-10
Dotyczy on postrzegania osoby władcy i jego dworu przez ich poddanych - tylko i wyłącznie. Określa czy władca i jego wykonawcy są lubiani czy nie - Szeryf z Nottingham i Guy z Gisbourne to 1. Elrond i jego synowie to 10
W zależności od wysokości lojalności, konkretne akcje w królestwie mają określone + lub - do stopnia trudności:
Zwiększone podatki
Zaciąg wojsk
Budowa
Tłumienie buntów
Cudze misje wywiadowcze - sabotaż, zamach, podburzanie prowincji, wykradanie technologii (plusy liczą się jako minusy i odwrotnie - łatwiej jest znaleźć popleczników dla swojej sprawy w państwie, gdzie nie lubią władcy i jego sług)
Poziom lojalności
1 Znienawidzony tyran +3 do stopnia trudności, przy teście budowy/zaciągu i ściągania podwyższonych podatków wynik 1-2 na kości to automatyczny bunt prowincji (świątynia nie działa przy naturalnym rzucie 1) , tłumienie buntów niemożliwe inaczej jak siłą
2-3 niepopularny władca +1 do stopnia trudności
4-7 "Normalna" lojalność - bez plusów i minusów
8-9 lubiany władca -1 od stopnia trudności
10 Bohater -3 od stopnia trudności - ściągnięcie podatków nie powoduje spadku popularności (patrz niżej), automatycznie tłumiony jest jeden bunt/przy akcji "zaciąg" jedna jednostka jest za pół ceny.
Automatyczny spadek/wzrost lojalności:
Lojalnośc na poziomie 1-3 powoduje automatyczny wzrost lojalności o 1 (władca to jednak władca a sytuacja z czasem się uspokaja).
Lojalnośc na poziomie 10-8 powoduje automatyczny spadek lojalności o 1 (żeby być uwielbianym musisz cały czas odnosić sukcesy)
"Minusy" można anulować płacąc kasę (w przypadku cudzych akcji wywiadowczych płaci się po prostu 1-3 sz więcej w turze na "uszczelnienie bezpieki") - zły władca może de facto opłacać niedogodności, ale drogo go to kosztuje.
Dyplomacja postaci nie ma znaczenia dla poziomu poniżej którego może spaść wobec niej lojalność - jak jesteś tyranem,to nie uratują cię gładkie słówka (ale nadal łatwiej będzie ci poprawić wizerunek swojej ekipy w państwie).
Psucie PRu to akcja Bohatera. Test Dyplomacja+ew. wpływ+k10 przeciw najwyższej Dyplomacji w państwie + 5 +k10.
Poprawianie PRu to (Boh/Dek, +)
Dyplomacja postaci + 5 + ew wpływ + k10
Dlaczego 5? Z tego samego powodu z którego jest -5 przy powiększonych podatkach - żeby było prościej liczyć
Btw - lojalność rośnie i maleje poprzez same akcje gracza. Poniżej orientacyjne przykłady, ale nie jest to ścisłą częśc mechaniki:
Spadek lojalności
Każda 1 w teście budowy/zaciągu to -1 do lojalności (max -1 na turę - jest pewna losowość, ale bez przesady)
Podwyższone podatki to -1 (nieudane to -2)
Zaatakowanie państwa połączonego kontraktami handlowymi to -1
Zaatakowanie państwa bez wypowiedzenia wojny -1 (kumulatywne z powyższym)
Tłumieniu buntów siłą -1 (-2 jeśli nieudane )
Zaatakowanie państwa z którym ogłosiło się sojusz na Smoczej Wyspie -2
Bunt prowincji -1
Publiczne wypowiedzenie wojny (heroldowie jadą i otrąbiają to po Malkadorze a na forum pojawia się post, minimum trzy dni przed terminem składania rozliczeń ) - bez minusów
Plusy:
Zwycięstwo w boju +1 (+2 jeśli naprawdę wspaniałe)
Wypowiedzenie komuś wojny publicznie, na Smoczej Wyspie +1 (szacun )
Każda 10 na teście budowy/zaciągu (koniunktura dla samoistnej akcji propagandowej - sukces ekonomiczny/uroczystość wojskowa etc. )+1 (ale tylko raz na turę)
Przyłączenie prowincji nie-startowej (pokojowo załatwiając jej bunt) +1
Odzyskanie prowincji startowej +2
Itd.
Ma to następujący efekt:
Lojalność może być pomocą lub kulą u nogi rywala
-Chcesz komuś zatruć życie/ułatwić sobie? Psujesz mu/dbasz o swój PR, musisz na niego bardziej uważać etc.
-Chcesz komuś zbuntować kraj? To zdobądź, kochany, technologię i jazda (ale jak popsujesz mu PR to będzie ci łatwiej)
To oczywiście jest propozycja do dokładniejszego przejrzenia pod kątem balansu, ale jest chyba prostsza i mniej niejasna
Mam nadzieję, że nie odbierzecie mojego posta jako czepiania się, ale Kwato naprawdę słusznie zwrócił uwagę na potworne bugi, niejasności i debalans w aktualnym opisie i dublowanie jego funkcji z fajnymi technologiami.
Pozdrawiam i idę spać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Finnegan dnia Czw 3:49, 05 Sty 2012, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco REqam
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 3:54, 05 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ciekawie brzmi, jak dla mnie można zostawić wszystko, tylko doprecyzować końcówkę, a konkretnie:
Finnegan napisał: |
Psucie PRu to akcja Bohatera. Test Dyplomacja+ew. wpływ+k10 przeciw najwyższej Dyplomacji w państwie + 5 +k10.
Poprawianie PRu to (Boh/Dek, +)
Dyplomacja postaci + 5 + ew wpływ + k10
Dlaczego 5? Z tego samego powodu z którego jest -5 przy powiększonych podatkach - żeby było prościej liczyć
Ma to następujący efekt:
-Chcesz komuś zatruć życie/ułatwić sobie? Psujesz/dbasz o PR, musisz na niego bardziej uważać.
-Chcesz komuś zbuntować kraj? To zdobądź, kochany, technologię i jazda (ale jak popsujesz mu PR to będzie ci łatwiej)
|
Moją propozycją jest zrobienie czegoś w stylu:
Dyplomacja+Wpływ+k10, przeciwko ST 15. Wynik działa następująco:
1-5: lojalność -2
6-10: -1
11-15: 0
16-20: +1
I tak dalej, co pięć. Ew. uzależnić ST od ilości prowincji/ludności (w końcu trudniej jest oddziaływać na większy naród), co jest słuszniejsze na dłuższą metę, bo państwa większe będą musiały wykładać więcej wpływu/lepszych dyplomatów.
Dlaczego tak? Żeby nie było zbyt łatwo, żeby trzeba było coś poświęcić.
Tabelka akcji wpływających na lojalność jest niezła, ew. można też wprowadzić drobne zmiany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marco REqam dnia Czw 4:22, 05 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cyel
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fhalair Ban ! McAlistair ! Aye !
|
Wysłany: Czw 7:15, 05 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Finnegan napisał: |
Publiczne wypowiedzenie wojny (... na forum pojawia się post, minimum trzy dni przed terminem składania rozliczeń ) ... |
Oj, myślisz, że to w ogóle możliwe ? W Malkadorze panuje raczej tradycja niespodziewanych Strzałów Znikąd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Finnegan
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:22, 05 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Cyelu, jako były MG powinieneś pamiętać z poprzedniej odsłony
Publicznie na forum wypowiedzieliśmy wojnę Wschodnim Kresom, turę potem zaczeliśmy ich gnieść i parę tur potem zatrzymaliśmy się pod ich stolicą (koniec gry nas zastopował)- that's how should be done
Fajnie byłoby, żeby oficjalne wypowiedzenie wojny (obwieszczenia, wici, heroldowie, gońcy, wymiana not dyplomatycznych - w zależności od stopnia rozwoju państwa etc.) popłacało choć trochę
Nie upieram się przy mojej propozycji - po prostu uważam że jest prostsza i przede wszystkim bardziej jasna - wiadomo czego dotyczy lojalność, bo teraz nie wiem nawet czy mam taki osobny wskaźnik wobec swojego i każdego innego państwa, czy dotyczy on osobnych prowincji czy jeszcze inaczej. Unika się tez sytuacji - cztery państwa z drugiego końca kontynentu, bez technologii do podburzania robią skoordynowaną akcje propagandową (buhahaha - w 'średniowieczu' "skoordynowana" ) i buntują komuś kraj - ot tak (btw, ustaliłbym jakiś limit o ile można komuś zepsuć/sobie poprawić lojalność w turze, np o 2-3 - nie da się z bohatera zrobić tyrana w jeden miesiąc (i odwrotnie). W przedstawionej wersji władca może rządzić dalej - ma po prostu trudniej. Najważniejsze - nie dubluje to funkcji technologii - stosujmy brzytwę Ockhama i nie mnóżmy bytów ponad miarę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Finnegan dnia Czw 11:35, 05 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwato
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:51, 05 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
@ Marcin
Ciesze się że popierasz moją inicjatywę pod tytułem "Punkt 11 do domu!", ale Twój post jest jednocześnie dokładnie tym dlaczego ja i Cyel nie ujawnialiśmy szczegółowych zasad odnośnie dodatkowego szpiegowania - zasady są już i tak wystarczająco skomplikowane i nie ma co ich jeszcze bardziej komplikować. Nie analizuj więc szczegółów. Sprawa jest prosta i wygląda tak:
Błąd MG polega na tym, że wizja punktu 10 i 11 nie są spójne.
Punkt 10 powinien dotyczyć polepszania nastrojów na swoim terenie (co nie wymaga ulepszeń - od tego mamy przecież zwykłą administrację państwową/straż ect).
Punkt 11 (w pierwotnym zamierzeniu, bo jak zauważyłeś są tam nielogiczności) ma opisywać akcję propagandową na obcym terenie (co wymaga już ulepszenia, bo demagogów i szpiegów nikt nie ma od razu). I te informacje powinny znajdować się w punkcie 8, który traktuje o szpiegowaniu i wszystkim co z nim związane.
Taki podział jest jasny i klarowny.
A gdy już to się stanie to możemy pogadać o szczegółach jak to buntowanie powinno wyglądać dokładnie - to jak my to mniej więcej robiliśmy zamieściłem kilka postów temu i zalecałbym się tego trzymać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Finnegan
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:07, 05 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się, że Lojalność/opinia publiczna jest niepotrzebnym, mechanicznym upolitycznieniem i wystarczały poprzednie zasady (btw, to ja jako pierwszy podniosłem ten temat na forum, jeszcze przez zgłoszeniami państw ).
Jednak skoro MG chcą wprowadzić dodatkową opcję "nastrojów" - ich wola.
Tylko niech będą one jasne, klarowne i nie dotyczą tego, czego dotyczą już inne zasady.
Mój postulat jest taki:
Jeśli ma już być "lojalność", będąca odzwierciedleniem posunięć władcy to niech dotyczy ona tylko 'popularności' władcy a nie nastrojów w państwie, bo od tego są bunty/podburzanie ludności/świątynie etc. Tyle z mojej strony.
Ale też jestem za panem Ockhamem i jego brzytwą
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Finnegan dnia Czw 12:08, 05 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patso Redneb
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zaragozza
|
Wysłany: Czw 16:38, 05 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli mogę wtrącić swoje 0,03 PLN...
Macie różne fajne pomysły na zasady lojalności/podburzania/etc., ale proponuję zachować je na przyszłość. Tymczasem najlepiej byłoby, gdyby aktualni Mistrzowie Gry dogadali się i sprecyzowali obecne zasady, tak by wyrażały precyzyjnie, to co mieli na myśli. Bo wierzę, że w pierwotnych zamierzeniach wszytko miało sens, tylko przy spisywaniu się rozjechało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|