 |
www.smoczakrewlarp.fora.pl Larp Smoczej Krwi
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ankalime
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Vralia
|
Wysłany: Pią 11:37, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Czyli wystarczy nic nie spożywać podczas spotkania żeby być bezpiecznym?
Czy truciznę można zachować na następne larpy, czy jest do wykorzystania podczas jednego?
Czy Dwór dodaje Dyplomację na larpie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ankalime dnia Pią 12:03, 07 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Picollo
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:21, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Trucizny zachować nie można. Jest do wykorzystania, tylko na danym larpie.
Teoretycznie brak spożywania czegokolwiek pomoże. Aczkolwiek pamiętajcie, że jak zwykle od każdej zasady może się pojawić wyjątek. Więc nikt nie powiedział, że nigdy nie pojawi się trucizna na przykład wziewna
Więc w większości przypadków pomoże powstrzymywanie się od jedzenia/picia ale nie zawsze.
A co do Dworu- oczywiście, że daje bonus. Jeśli tylko dwór znajduje się w prowincji, gdzie odbywa się larp, to bonus jest ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Patso Redneb
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zaragozza
|
Wysłany: Pon 20:52, 27 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Na ostatnim larpie zostały wprowadzone (dość niespodziewanie) nowe zasady zawierania kontraktów handlowych. Wydaje mi się, że zmiana w stosunku do poprzednich wyszła na lepsze, ale wciąż nie podoba mi się idea działania bonusu z zarządzania.
O ile dobrze rozumiem koncepcję tego współczynnika oraz tego, jak działa handel, to zdolności zarządcze powinny pozwalać na zwiększenie zysku poprzez cięcie kosztów (sprawne zorganizowanie karawany, optymalne koszty przydzielenia ochrony, etc.) oraz maksymalizowanie przychodów z otrzymanego towaru (znalezienie dobrych kanałów zbytu, ustalenie najlepszych cen, etc.) Tymczasem wg larpowej mechaniki można zarobić tylko kosztem kontrahenta (i być może w wyniku odrobiny szczęścia, ale o tym nic nie wiemy). Innymi słowy, można próbować oszukiwać, zawyżać wartość oferowanego towaru lub po prostu wysłać go za mało i udawać, że wszystko jest w porządku - tylko że te praktyki prędzej łączą się z dyplomacją.
Rozumiem, że mg nie chcą sytuacji, w której bohaterowie z wysokim zarządzaniem po prostu otrzymują więcej kasy, ale w obecnej sytuacji ktoś, kto nie zamierza oszukiwać (choćby ze względu na reputację) nie czerpie żadnych korzyści z wysokiego zarządzania (które miało pomagać w handlu).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ikrit
Administrator
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:58, 28 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Niestety nie mogłeś się bardziej pomylić więc też od razu wyjaśniam.
Mechanika założona przez nas obejmuje dwie odsłony. Pierwsza to znaczy larpowa następuje jest to owe matactwo przy towarze, ocenienie wartości towarów i możliwego na nich zarobku. Druga jest zaś przed strategiczna, w niej zaczyna się moment właściwego rozdysponowania towarów, umiejętnego(bądź nie)jego zaprezentowania oraz wszystkie czynniki niezbędne do znalezienia niszy do której towar powinien trafić.
Z uwagi właśnie na larpowe warunki współczynnik zarządzania może tylko wpłynąć na to czy dasz się oszukać, lub czy dasz radę odczytać rynek na tyle by stwierdzić czy owe towary znajdą u was wzięcie(tu brany jest współczynnik postaci podpisującej kontrakty kontra przeciwnik). Potem zaś osoba o najwyższym współczynniku w państwie rozdysponowuje towary(korzystając z możliwego bonusu wywalczonego właśnie na smoczej wyspie przez postać podpisującą).
Chce ci powiedzieć, że długo zastanawialiśmy się nad tym by to choć trochę przypominało prawdziwy rynek. Niedługo spotykam się z Picollem by owe rzeczy rozpatrzyć i wyślemy je wraz z pełnym podsumowaniem dla każdego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|